Działamy?

Uczycie się w Warszawie, w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej? Tworzycie grupę znajomych i macie pomysł na projekt, ale brakuje Wam środków na jego realizację? Możemy Wam pomóc! Obejrzyjcie klip, by dowiedzieć się więcej. 

Konkurs „Działamy!” organizujemy po to, aby wesprzeć realizację Waszych wartościowych pomysłów na działania lokalne. Co musicie wiedzieć o konkursie? Czytajcie dalej!

Kto i o co może walczyć?

  • Stawką w konkursie jest zdobycie dofinansowania na zgłoszony do konkursu projekt. Maksymalna kwota dofinansowania jednego projektu to 2 000 zł.
  • Projektem jest zaplanowane działanie (lub cykl działań), któremu przyświeca sensowny cel.
  • W konkursie mogą wziąć udział uczniowie warszawskich gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych, którzy zbiorą się w nieformalną grupę. Grupa powinna liczyć minimum 4 osoby, a celem jej powstania powinna być chęć wspólnej realizacji projektu.

Jakie działania wspieramy?

  1. Działania na rzecz wspólnot lokalnych – podwórek, osiedli, szkół i innych środowisk o zasięgu lokalnym (maksymalnie ogólnomiejskim).
  2. Projekty realizowane w Warszawie i kierowane do mieszkańców Warszawy, ludzi uczących się w Warszawie lub odwiedzających stolicę (np. turystów). 
  3. Działania wartościowe, które mają konkretny i osiągalny cel, a ich realizacja ma szansę wnieść wartość do życia lokalnej społeczności. 

Pomysły?

Ogranicza Was tylko Wasza wyobraźnia. Co chcecie zorganizować dla Waszej szkoły, osiedla, czy dzielnicy? Co jest potrzebne lub co warto zrobić?

Koncert, przegląd filmów, happening, kiermasz?

A może trzeba coś wyremontować, coś naprawić?

Osiedlowy konkurs kulinarny, szkolne zawody sportowe w mniej popularnych dyscyplinach, otwarte konwersacje językowe, lekcje breakdance’a? 

Jak wziąć udział?

Konkurs ma trzy etapy – etap zgłoszeń, eliminacji oraz finał.

  • Aby wziąć udział w konkursie, należy terminowo przesłać krótki klip filmowy (zajawkę o długości maks. 60 sekund), który zaprezentuje grupę oraz jej pomysł na działanie.
  • Termin zgłoszeń mija 15 października o godzinie 23:59. Filmy należy przesłać na adres działamy@stoleczna.zhp.pl. Warto zadbać o to, aby klip zaprezentował nie tylko pomysł na projekt, ale też grupę. Jak? Wasza w tym głowa! Bądźcie kreatywni, ale nie zapomnijcie, że z klipu musi wynikać przede wszystkim to, co chcecie zrobić, dla kogo i po co. Klip można także dostarczyć lub przesłać pocztą na nośniku (płyta CD, DVD lub pamięć USB) do siedziby Chorągwi Stołecznej ZHP (ul. Piaskowa 4). 
  • Do zgłoszenia (klipu) należy dołączyć informację o osobie kontaktowej (wystarczy imię oraz mail).
  • Do etapu finałowego zaprosimy tylko wybrane grupy i projekty – te, które będą spełniać warunki konkursu określone w regulaminie, oraz których długość nie przekroczy 60 sekund. 
  • Finał polegać będzie na prezentacji pomysłu przez grupę NA ŻYWO. Grupy zakwalifikowane do etapu finałowego zostaną zaproszone do zaprezentowania projektu przed kilkuosobowym jury. Członkowie jury ocenią prezentacje i zdecydują o ich dofinansowaniu. 
  • Finał konkursu odbędzie się pod koniec października w Warszawie. O jego terminie i lokalizacji poinformujemy zakwalifikowane grupy. Przekażemy wtedy także wskazówki do przygotowania prezentacji
  • Na finał każda grupa powinna przyjść wraz z pełnoletnim opiekunem. Opiekun może być członkiem grupy, lub  – w przypadku grupy niepełnoletniej – może być spoza grupy. To opiekun będzie poręczał za zespół na etapie realizacji projektu (wydatkowania dofinansowania oraz rozliczenia).
  • Szczegółowe zasady udzielenia dotacji, umowy z tym związanej oraz rozliczenia dofinansowania, zostaną przedstawione po rozstrzygnięciu konkursu. 

Pytania?

Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące konkursu i jego zasad, piszcie mail na adres działamy@stoleczna.zhp.pl

 

Może Ci się spodobać...